Instalatéři udržují nonstop havarijní službu – toto není žádná nová informace a většina z vás si tuto skutečnost zřejmě dobře uvědomuje. Každý z vás již ale nemusí vědět, v jakém rozsahu instalatéři zasahují, a co přesně je v jejich kompetenci, kupříkladu si někteří lidé mohou myslet, že co instalatér, to vodař a topenář, takže řeší například úniky vody v bytě, prasklý radiátor ústředního topení nebo ucpaný záchod. Měli bychom uvést na pravou míru, že instalatér je vlastně odborník na tři pracovní segmenty – na vodu a odpady včetně kanalizace, na vytápění (radiátory, topení v podlaze, krbové výměníky apod.) a také na plynové rozvody a zařízení, to znamená karmy, sporáky, kamna a kotle.
Instalatér je tedy i plynař, a to pro nás ostatní znamená, že zasahuje i v případě závad plynových zařízení a také při únicích plynu. Únik plynu naštěstí neprobíhá tak často, nicméně je vhodné vědět, koho na takovou situaci volat. Proto se vyplatí mít uložený v mobilu a pro jistotu ještě někde v papírovém poznámkovém bloku kontakt na havarijní servis už v době, kdy je relativní klid a nic se neděje.
Vyhledáváním telefonu na instalatéry v havarijní situaci je již pozdě, ztrácíte tím drahocenný čas a smysl samotného havarijního servisu, který spočívá také v rychlosti zásahu. Instalatéři většinou přijíždí k havarijní situaci do hodiny a v případě úniků plynu se pak počítá každá minuta. Zapamatujte si také, že byste měli havarijní servis volat i v případě, že někde ucítíte unikající plyn, i když to není váš majetek. Úniky plynu jsou velmi nebezpečné situace, které mohou ohrozit životy a majetek mnoha osob, o čemž jsme se také již přesvědčili v minulosti, například v Praze při výbuchu plynu v Divadelní ulici. Čím dříve instalatéry zavoláte, tím méně škod – tedy rozsahu obecného ohrožení v obcích a městech můžete očekávat.